Biergarten Rotterdam

dinsdag 6 maart 2018

Onze leveranciers zijn:

Naar leveranciersovericht

Ondernemers Nikki, Tijmen en Roeland! Wij zijn nog lang niet klaar met ondernemen en willen nog veel meer toffe horeca zaken neerzetten.

Allereest, wie zijn jullie en wat doen jullie precies?

Wij zijn Mess en wij proberen Rotterdam stukje bij beetje leuker te maken, een meer internationaal karakter te geven en vooral heel goed en lekker eten en drinken te serveren. Alles met zijn eigen karakter zo hebben we de Biergarten, de plek bij uitstek in de zon om met al je vrienden een halve liter bier te drinken. The Suicide club, de enige rooftopbar in Rotterdam, hier zoeken we uitdaging, experimenteren we en zoeken we vaak de grens op. En de jongste telg is Ayla, een mediterraans tapas restaurant midden op het kruisplein. Hier komt alles van de culturen rondom de mediterraanse zee samen, eten we aan lange tafels met onze vrienden en drinken we de meest uiteenlopende apperitiefs.

Waarom Rotterdam?

We begonnen ten tijden van de crisis en Rotterdam is de stad vol mogelijkheden, een soort onbeschreven blad en bied enorm veel uitdaging en we kunnen hier daadwerkelijk iets betekenen en dat hebben we ook daadwerkelijk kunnen doen.

Wilde je altijd al horeca ondernemer worden?

Wij wilden altijd al ondernemer worden. Onze passie voor eten, drinken en mensen heeft ertoe geleid dat we los zijn gegaan in de horeca.

Hoe voorkom je dat Biergarten straks net zo wordt als één van ‘die anderen?’

Elke dag is een nieuwe dag, elk seizoen is een nieuw seizoen, we houden heel erg vast aan de kernwaarden van de Biergarten. “Buiten samen met je vrienden bier drinken”. De kracht van eenvoud, maar daar elk jaar een nieuwe invulling aan geven. Zo hebben we dit jaar voor het eerst de winter ook een invulling gegeven.

Wat is nu het leuke aan het leiden van een bedrijf?

Dat geen 1 dag hetzelfde is. Biergarten is ontzettend weersafhankelijk dus dat betekend dat het soms op 1 dag wel vier keer verbouwd moet worden. Ieder kwartier is anders en daar moet je continue op in blijven spelen.

Er is een tekort aan goed horeca personeel, hoe ga jij hier mee om?

We proberen zelf veel tijd te investeren in het trainen en opleiden van personeel. Met veel regelmaat houden we team meetings waarin wij zelf met nieuwe ideeen en middelen komen aanzetten maar ook laten we veel ruimte over voor eigen inbreng van personeel. We vinden het erg belangrijk dat de Biergarten niet alleen van onze hand is, maar vooral ook van de mensen die er dag in dag uit aan het werk zijn.

Werk je samen met andere partijen? En waarom?

Wij werken samen met Operator een radiostation dat in een zeecontainer bovenop onze barcontainers radio aan het maken is en ons muziek programma daardoor ook divers maakt. Verder is vrij veel in onze zaken is vaak hand gemaakt en komt niet van grote leveranciers, maar hiervoor werken wij samen met kunstenaars die ons daarbij helpen zoals Joost Goudriaan en Jorn de Vries van Almost Modern.

Welke toeleveranciers / groothandels hebben jullie en waarom hebben jullie voor deze gekozen?

Wij werken samen met de Hanos, die onze groothandel is. Maar ook werken we met kleinere leveranciers zoals: Karakter wijnimport, de Bierlijn, Kaapse Brouwers en Iberdeli.

Jullie werken toch ook samen met Frietboutique?

Klopt! Sammy en Pebbles (Frietboutique) kennen wij al vrij lang en hun friet is fantastisch lekker. Het is dan ook niet voor niets dat wij al twee jaar met hun samen werken en de friet in de Biergarten serveren.

Met welke merken en producten werken jullie het liefst en waarom?

Ik denk dat ik dan wel echt Gulpener Bierbrouwerij moet noemen. Al sinds dag 1 is dat onze vaste bierleverancier en altijd staan ze voor ons klaar. Als om twaalf uur in de nacht blijkt dat het bier op is, schromen ze niet om de volgende ochtend direct te komen bijvullen, zelfs op zondagen. Nee Gulpener is wel onze nummer 1.

Waar droom je nog over?

Heel veel, wij zijn nog lang niet klaar met ondernemen en willen nog veel meer toffe horeca zaken neerzetten. Een strandtent zouden we nog wel echt heel graag willen bijvoorbeeld. Maar eerst even zorgen dat de laatste twee zelfstandig zijn. En bovendien voor Rotterdam dromen wij echt over een metropolitaanse 24-uurs cultuur, dat we daar ook onze zaken op in kunnen vullen.

Wanneer is jouw doel bereikt?

Ons doel verschuift steeds, wij zijn nooit klaar. Het doel is om te creëren en dat doen we iedere dag

Meer informatie: www.biergartenrotterdam.nl

 

Stem nu op deze horeca ondernemer! Ga naar onze Facebookpagina en like en/of share dit artikel. Degene met de meeste likes en shares wint de award van “Meest Inspirerende Horeca Ondernemer”

Ook interessant

Productnieuws

Aanbiedingen