Dennis Rekers van De Jonge Haan

maandag 1 oktober 2018

Probeer zoveel mogelijk partnerships aan te gaan met je leveranciers. Laat het geen relatie zijn van klant en leverancier. Maar probeer samen te ondernemen, elkaar te helpen en trouw te zijn aan elkaar.

Kan je jouw horeca onderneming beschrijven?

De Jonge Haan is van oudsher een bekend etablissement in het Hilversumse. Toen wij het overnamen in december 2016 hebben we de zaak een kleine make over gegeven maar met respect voor het pand en de clientèle. Het is een instituut in Hilversum waar de buurt, onze zakelijke buren maar zeker ook de media (park) komen. Buiten een ontmoetingsplek, 7 dagen per week en van 08.00 uur in de ochtend tot middernacht. Zijn we ook een bekende vergaderlocatie in het Gooi.

We hebben als extra toevoeging op ons assortiment 3 multi-functionele vergaderzalen boven het restaurant. Deze worden zeer goed gebruikt. En met onze ruime openingstijden en eigen parkeerterrein is het bij ons altijd levendig.

Waarom zijn jullie als Amsterdamse ondernemers gaan ondernemen in het Gooi?

We zitten al in kleinere groeikernen zoals Abcoude , Maarssen en eerdaags ook Weesp. Dus in dat opzicht is het Gooi geen vreemde plek. Ook zijn er verscheidene van onze Amsterdamse gasten deze kant op verhuisd en zijn wij altijd wel op zoek naar karakteristieke panden met een verhaal. In buurten waar het echte buurtgevoel nog heerst.

Wat maakt jouw zaak uniek?

Het unieke van de Haan is buiten de lange historie en het bijzondere pand. Toch zeker ons gastenbestand. Van jong en hip uit de muziekindustrie tot aan oude tv en radio coryfeeën. En van de materiaalman van onze plaatselijke voetbal trots tot aan de buurman van het restaurant.

Zij maken de zaak uniek, ze komen op hun eigen tijden, maar tijdens de borrel op vrijdag zitten ze gebroederlijk naast elkaar aan de bar.

Wat zijn de reactie van bezoekers / gasten?

De gasten waren in het begin bang dat ondernemers uit Amsterdam het unieke karakter van de Haan zouden aantasten. Maar ze hebben gelukkig gemerkt dat wij “hun” zaak met respect behandeld hebben. Het management wat er al jaren staat is nog steeds het kloppend hart van de zaak. Dus gelukkig zijn de reacties overwegend positief.

We zijn echt wel anders gaan koken, met alleen maar dagverse producten van gerenommeerde leveranciers (partners). Met een kleinere kaart en iets meer de stijl van het heden. Qua service leggen wij andere accenten dan onze voorganger. De vaste gasten zijn gebleven en gelukkig hebben we veel nieuwe jongere buurtbewoners erbij gekregen.

Wat zijn jullie ervaringen: wat werkt er wel en wat werkt er niet goed? Tips voor andere ondernemers?

De belangrijkste tip was luister naar de buurt, wat misten zij in de oude Haan en wat zouden zij graag veranderd zien. Buiten dat hebben we goed geluisterd naar onze medewerkers en de vaste gasten. Zij zijn bekend met Hilversum en het Gooi. En dat laatste is echt iets anders dan Amsterdam.

Dus mijn tweede tip zou zijn, wees niet arrogant! Maar stel je bescheiden op. En probeer je plek te veroveren in de buurt.

Als je jezelf in vijf woorden zou moeten omschrijven, welke zijn dat dan?

1. Gastvrij
2. Eerlijk
3. Hardwerkend
4. Gepassioneerd
5. Enthousiast

Wat zou je andere ondernemers als tip willen meegeven om nog beter te ondernemen?

Probeer zoveel mogelijk partnerships aan te gaan met je leveranciers. Laat het geen relatie zijn van klant en leverancier. Maar probeer samen te ondernemen, elkaar te helpen en trouw te zijn aan elkaar.

Met welke leveranciers werk je samen en zijn toeleveranciers?

Waarom juist met deze leveranciers?

Buiten de lange relatie die we met deze bedrijven hebben zoeken we altijd naar lokale partners. Maar ze moeten wel het zelfde over eten en drinken denken als wij.

Wij gaan altijd voor kwaliteit, maar altijd met oog voor mens en natuur. Daarin blinken deze leveranciers uit.

Waar kunnen andere horeca ondernemers jou mee helpen?

Toen wij in het Gooi starten hebben we eerst rond gekeken wat er allemaal gedaan werd hier in de buurt. Er is eigenlijk geen goed of fout, maar wij wilden toetsen of onze ideeën hier zouden passen.

We hebben toen met verschillende ondernemers gesproken over hoe zij de Gooische horeca zagen en waar de kansen lagen. We zijn toen overal goed ontvangen omdat we elkaar allemaal nodig hebben.

Wat vind je van een platform als Horecanieuws.nl dat als doel heeft om horeca ondernemers te inspireren?

Er zijn verschillende manieren om inspiratie op te doen, reizen, uit eten. Maar gelukkig hoef je tegenwoordig je luie stoel niet meer uit en kun je met je laptop of ipad alle trends bekijken op jullie site.
Scheelt en hoop gedoe 😊

Meer informatie: www.dejongehaan.nl

Like & Share dit leuke interview social en je maakt als horecaondernemer kans op een diner voor 2 bij De Jonge Haan te Hilversum

Wil jij iedere maand weten wat je gemist hebt aan leuke interviews met horeca ondernemers? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief en volg onze facebookpagina voor direct updates!

Ook interessant

Productnieuws

Aanbiedingen