Eten & Drinken bij Jozef Utrecht

woensdag 10 januari 2018

Kom ‘thuis’ bij Jozef op de Mariaplaats en maak kennis met zijn liefde voor lekker en bijzonder eten & drinken.

Wat is het leukste dat je gedaan hebt afgelopen week? (prive of zakelijk)

Brainstormen voor onze nieuwe menukaart. Omdat we bij Jozef graag met de seizoenen meekoken, hebben we iedere 3 maanden een nieuwe kaart. Door alle voorbereidingen ben je hier echter 4 tot 6 weken mee bezig waardoor het iedere keer weer een uitdaging is om iets moois af te leveren. Gelukkig hebben we een erg professioneel keukenteam en op deze manier is het voor zowel keuken, bediening als gasten leuk om te blijven koken/eten bij Jozef.

Hoe is de naam Jozef ontstaan?

Voordat Jozef bestond was er Maria, een tapaszaak op dezelfde locatie als nu. Wat in eerst instantie als grapje begon toen we nadachten over nieuwe namen voor wanneer de verbouwing klaar zou zijn, bleek al snel een eenvoudig maar erg sterke naam te zijn. Vooral ook omdat Jozef op de Mariaplaats zit.

Waarom ben je ondernemer geworden?

Ondernemer ben ik (nog) niet, maar waarom ik in de horeca ben gaan werken? Omdat er niets leukers is dan de dag van gasten nog net iets mooier te maken. Daarnaast is de horeca het eerste dat ik leuk vind en waar ik goed in ben, deze twee dingen hangen overigens nauw samen.

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Jozef is uniek omdat er een ongedwongen sfeer hangt op een hele goede locatie, waar altijd gasten zijn en het dus altijd gezellig is. Daarnaast kun je een keer wat anders eten dan een hamburger, spareribs of saté. Dingen die allemaal harstikke lekker zijn, maar al veel te vaak op de menukaart verschijnen in zaken waar een goede, gezellige en ongedwongen sfeer heerst.

Waarom komen klanten naar jouw zaak?

Een groot gedeelte van de gasten heeft via mond-op-mondreclame van Jozef gehoord en besluit ook eens de sfeer te gaan proeven. Ook komen veel ouders met kinderen langs omdat er aan de zijkant een speciale kinderspeelhoek is. Het grootste voordeel is dat de zaak erg groot is waardoor mensen zonder kinderen aan de voorkant plaats kunnen nemen. Daarnaast organiseren we meerdere maandelijkse evenementen zoals een pub quiz en jazz-avond.

Wat zie je als grootste uitdaging?

Het dichterbij elkaar brengen van de beleving van gasten en personeel in de horeca. Ik denk dat sommige horeca-collega’s soms vergeten hoe gasten piekmomenten op een dag beleven, wanneer er geen zicht is op de werkwijze in een zaak. Tegelijkertijd denk ik ook dat sommige gasten een stuk meer respect zouden hebben voor horecawerknemers wanneer wij hen iets meer inzicht verschaffen in het werken in de horeca.

Welke toeleveranciers / groothandels hebben jullie en waarom hebben jullie voor deze gekozen?

Wij werken met Heineken en GEPU. Heineken is verhuurder van het pand en GEPU was al leverancier van de andere zaken van dezelfde eigenaren als Jozef. Voor de koffie hebben wij voor Vascobelo gekozen, zij leveren ons koffiebonen die dankzij de zachte smaak ook perfect aansluit bij melkkoffie’s.

Met welke merken en producten werken jullie het liefst en waarom?

Onze voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk zelf maken, zo tappen we sinds kort ook zelf gebrouwde biertjes. Sommige dingen kunnen anderen uiteraard beter, zo kun je bij ons ook Domtorentjes van Bakkerij Blom bestellen. Voor bij de koffie, of voor na het diner, als je geen trek meer hebt in een volledig dessert.

Wat zijn jouw inspiratiebronnen?

Eigenlijk heb ik van al mijn eerdere werkgevers en leidinggevenden erg veel geleerd. Mijn eerste werkgever leerde me hoe gezellig de horeca kan zijn. Ik heb jarenlang voor mijn oom gewerkt, hij leerde me mijn fantasie te gebruiken. De bedrijfsleider bij Maria heeft me geleerd beter naar collega’s te luisteren, al moet ik eerlijk bekennen dat dat met mijn spraakwaterval nog altijd een leerschool blijft. Daarnaast hebben al mijn werkgevers mij voornamelijk geleerd om te denken in oplossingen in plaats van in problemen.

Meer informatie: www.jozefutrecht.nl 

 

Stem nu op deze horeca ondernemer! Ga naar onze Facebookpagina en like en/of share dit artikel. Degene met de meeste likes en shares wint de award van “Meest Inspirerende Horeca Ondernemer”

Ook interessant

Productnieuws

Aanbiedingen