Ruth Engels van PRESSROOM Amsterdam

maandag 8 oktober 2018

De mix tussen diverse soorten leveranciers biedt ons ook de mogelijkheid om nieuwe producten te proberen en onze gasten te verrassen.

Kan je jouw horeca onderneming beschrijven?

PRESSROOM Amsterdam is het restaurant/bar van INK hotel Amsterdam. We serveren ontbijt, lunch en diner, voor hotelgasten én gasten van buitenaf. De gerechten op onze kaart hebben een herkenbare smaak en presentatie. Je ziet wat je eet en je proeft wat je ziet.

In de PRESSROOM bar bieden we, naast onze signature cocktail, een uitgebreide keuze aan cocktails. Een hidden gem in het centrum van Amsterdam, de perfecte plek om elkaar te ontmoeten.

Wat maakt jouw zaak uniek?

Het gebouw waar PRESSROOM zich bevindt, dateert uit 1904 en was vroeger de drukkerij van de krant De Tijd. Deze rijke geschiedenis komt tot leven in ons restaurant en hebben we doorgezet in de styling en details van het hele hotel, een prachtige heritage die wij graag koesteren. Met een ongecompliceerde en ontspannen sfeer willen wij iedereen een welkom gevoel geven.

Wat zijn de reactie van bezoekers / gasten?

Gasten reageren enthousiast op de sfeer die wij hebben weten te creëren. De kwaliteit van de gerechten en ons gedreven personeel wordt gewaardeerd, dit horen wij veelal via de gasten zelf of lezen wij in de recensies online.

Wat zijn jullie ervaringen: wat werkt er wel en wat werkt er niet goed? Tips voor andere ondernemers?

Werken met het team samen is erg belangrijk, luister naar elkaar en motiveer elkaar door het gebruik van je eigen krachten. Daarnaast is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de trends in de branche en wanneer passend op eigen wijze daar een draai aan te geven. Wij blijven ons elke dag ontwikkelen.

Als je jezelf in vijf woorden zou moeten omschrijven, welke zijn dat dan?

Passie, mensen-mens, liefde voor eten en drinken, ambitieus, perfectionistisch.

Wat zou je andere ondernemers als tip willen meegeven om nog beter te ondernemen?

Blijf je gevoel volgen. Luister naar je gasten en vooral ook naar je team. Betrek je team in het maken van beslissingen.

Met welke leveranciers werk je samen en zijn toeleveranciers?

Wij werken samen met leveranciers als Bidfood en daarnaast zijn we altijd op zoek naar lokale op zichzelf staande leveranciers en partijen die passen binnen ons DNA. Zo werken wij graag met Boot koffie branders, Bourgondisch lifestyle voor kaas en Residence wijnen voor een groot deel van onze wijnkaart.

Waarom juist met deze leveranciers?

Uiteraard is het belangrijk om een constante toevoer van producten te hebben, de mix tussen diverse soorten leveranciers biedt ons ook de mogelijkheid om nieuwe producten te proberen en onze gasten te verrassen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om ook de kleinere ondernemer te ondersteunen.

Waar kunnen andere horeca ondernemers jou mee helpen?

Het delen van passie en trends. Regelmatig voelt het alsof er in de horeca vaak op zichzelf wordt gewerkt en er geen tijd wordt gemaakt om successen en ervaringen met elkaar te delen.

Wat vind je van een platform als Horecanieuws.nl dat als doel heeft om horeca ondernemers te inspireren?

Een dergelijk platform is erg relevant en ik ben blij dat de ondernemers een podium wordt geboden om op deze manier inspiratie en ervaring met elkaar te delen.

Hoe zie je de horeca in de toekomst?

Ik denk dat het een inspireerde en snel veranderende branche is waar we met creativiteit en passie veel in kunnen waar maken.

Meer informatie: www.pressroom.amsterdam

Wil jij iedere maand weten wat je gemist hebt aan leuke interviews met horeca ondernemers? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief en volg onze facebookpagina voor direct updates!

Ook interessant

Productnieuws

Aanbiedingen