Sinds 2013 hebben wij een Michelin ster en een mooie score in Gault&Millau
De Auberge is een plek waar onze gasten altijd welkom zijn en we iedereen persoonlijk ontvangen. We doen niets liever dan onze liefde en kennis van goed en lekker eten en drinken delen met mede-liefhebbers.
We willen dat iedereen hier kan genieten van een hapje en een drankje, vanaf 9.00 uur ’s ochtends tot gezellig eten en borrelen in de avond.
Samenwerken met mensen met veel passie brengt dikwijls de beste dingen naar boven.
Zorg dat je in jezelf gelooft en blijf altijd dicht bij je zaak betrokken. Luister en kijk niet naar anderen, doe gewoon je eigen ding dat maakt je uiteindelijk uniek.
De beleving moet een 360c experience zijn. Het interieur, het eten en de mensen maken de avond en middag tot een beleving!
Er is zoveel moois op culinair gebied om ons heen in Nederland, dat moeten we met elkaar willen koesteren.
We zien steeds meer een trend dat alles gezonder en bewuster moet. Uiteraard een goede trend, maar soms heb je gewoon zin om even lekker uit de band te springen.
We laten graag zien welke mooie producten de Veluwe te bieden heeft, daarom werken wij veel samen met lokale leveranciers.
Laat kwaliteit altijd je drijfveer zijn en doe daar geen concessies in. Het mag best een dubbeltje, of 2, duurder zijn, als de kwaliteit maar top is.
Het is een mooie tijd om chef te zijn. De generatie koks vóór mij was vooral bezig met wat op het bord lag en haalde zijn spullen uit de hele wereld. Tegenwoordig willen we weten waar ons eten vandaan komt.
Behandel leerlingen en stagiaires niet louter als goedkope arbeidskrachten maar verdiep je in hun ambities en onzekerheden. En probeer ze liefde voor het vak bij te brengen.
Wij waren in de gelegenheid om alles naar eigen inzicht in te vullen met als resultaat een authentiek restaurant, waar met passie wordt gekookt met mooie producten.
Nederland krijgt een steeds sterkere culinaire eetcultuur, zoals je die ook in het buitenland ziet. Mensen gaan steeds meer buiten de deur eten.
Het leukste aan het leiden van een bedrijf is dat je jezelf er totaal in kunt leggen. Dat het heel gewoon ‘van jou’ en je medewerkers is en je samen aan het werk bent om er iets leuks van te maken.
In ‘De Villa’ willen we de gasten een gevoel van Achterhoek meegeven in elk aspect van het bedrijf.
De sfeer onderling is zo ontzettend goed dat iedereen enorm veel plezier heeft in zijn werk en dat ook uitstraalt, zonder dat professionaliteit hier onder te lijden heeft.
Bijna twee jaar geleden zijn wij het restaurant begonnen op het moment dat steeds meer mensen plantaardig gingen eten en veel mensen bewuster met voedsel om wilde gaan.
Het is ontzettend fijn om gasten een mooie beleving te bezorgen en te mogen werken met mooie producten van geweldige leveranciers.
Telen met respect voor omgeving en natuur, niet meer nemen dan je nodig hebt en met zorg bereiden tot iets moois bij u op tafel, dat is ons verhaal achter ons bedrijf én onze slogan, ‘Goed voor elkaar’.
Toen we in 2014 begonnen heb ik gezegd dat we in drie jaar de Bib Gourmand moesten halen. Dat hebben we gedaan en dit jaar wederom.
Mijn filosofie is “als we iets maken dan moet het echt topkwaliteit zijn.” Die belofte zit in ons DNA geborgd, dat stralen we uit en komen we na.
De samenwerking met de Wageningen Universiteit en Research is iets waar ik erg trots op ben en waar we een aantal hele mooie grote events mee hebben opgezet.
Ik doe regel matig nieuwe ervaringen op bij Collega’s in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. Op deze manier blijf ik op de hoogte van wat er zo al speelt.
Eigenlijk zijn er een aantal zaken waar we trots op kunnen zijn. Maar het meest trots is wel het feit dat Sonnema Berenburg echt een merk is dat leeft en dan voornamelijk in het Noorden van Nederland.
Wat voor ons het sleutelwoord is; goed blijven praten met je personeel, investeren in ze en laten weten dat we dit samen doen.
Er zijn meer aanbieders van waterkoelers maar die werken vaak met langdurige contracten terwijl je bij ons elk gewenst moment kunt stoppen. Doordat wij een goed doel zijn en dat ook heel groot op ons glaswerk staat, is er geen discussie meer met de gast over de prijs voor het water.
Werk vanuit je passie, het zit niet altijd mee. Als je op je passie zit hou je het vol, anders loop je er op leeg.
Toen ik de zaak heb overgenomen heb ik een stuk aangebouwd en daarin ben ik weer een à la carte restaurant begonnen.
Ik miste zelf vaak de beleving bij andere lunchzaken en het leek me heel erg fijn dat wanneer wij iets zouden maken dat je gast daar heel erg blij van wordt.
Voor een deel van onze gasten zijn we onderdeel van hun dag of ritueel; dit kan zijn voor de dagelijks koffie met krant, maar ook voor een lekker biertje met vrienden na het sporten of een zakelijke meeting.
Via Debuut werken wij met een inkoper. De inkoper van Debuut spreekt met grote leveranciers en bepaalt met welke bedrijven wij voor de standaard producten in zee gaan.
Gasten die bij ons komen ervaren altijd een vakantiegevoel en zelfs het personeel voelt deze vibe, waardoor werken in de beachclub ook een ervaring is die je niet in een andere brasserie of restaurant opdoet.
Als men ons voor de eerste keer bezoekt heeft men het gevoel iets unieks te hebben ontdekt en daardoor hebben wij veel mond tot mond reclame, wat de beste reclame is!
Om de kwaliteit te kunnen waarborgen, bestellen alle Zusjes hun producten bij dezelfde vers leveranciers. Deze hebben we in de loop der jaren op een efficiënte manier weten te bundelen in een speciale bestelmodule.
Doe liever één ding goed dan twee dingen half. Onze ervaring is dat veel ondernemers te veel willen doen en teveel kijken naar andere ondernemers in hun omgeving.
Met zoveel nationaliteiten woonachtig in Amsterdam, is het geweldig om een divers publiek te raken en de verbinding onderling te versterken, wat gebeurt als alle elementen van Labyrinth met cocktails, shared dining & poetry samen komen.
Wij zijn momenteel een van de weinige die goed design, gezelligheid, gastvrijheid, een stoer uiterlijk en specialty coffee samenbrengen.
Ik heb elk jaar een lijstje dat ik maak rond eerste kerstdag wat ik in een jaar gedaan heb. Dat zijn dan bijvoorbeeld tien verschillende dingen.
We waren – zoals in de clichés – toe aan iets nieuws. Na het jarenlang smeden van een plan, zijn eindelijk de deuren van ons nieuwe restaurant Graphite geopend.
Vaak komen ideeën ook van leveranciers, ze kennen je concept en stellen je voor aan andere leveranciers. Daarnaast vind ik het mooi om lokale ondernemers te helpen, een absolute win-win als je het mij vraagt.
Als kok ben ik gewend om alles gewoon op basis van mijn ervaring te doen. Ik weet hoe ik een gerecht moet klaarmaken en moet knallen op een drukke avond. Een eigen onderneming starten is een ander verhaal...
Het heeft ons in het begin geholpen dat we een marktonderzoek hebben laten doen door hospitality concept group. Zij lieten hierin realistisch zien hoe we in de markt staan met deze locatie.
Deze zaak wordt echt gemaakt door de mensen die hier werken, die beleving over brengen naar onze gasten. De beleving die past bij The Harbour Club.
Wij hebben de afgelopen jaren noodgedwongen veel expertise opgedaan op het gebied van brand en verzekeringen. Onze tip hierin is vooral; je kunt niet alles zelf weten van dit specifieke vakgebied, maar wat je wel kunt doen is er voor zorgen dat je adviseurs passen bij je zaak.
Gemotiveerde mensen met de GO mentaliteit in je team. Het klinkt misschien wat standaard maar maakt wel écht het verschil.
De zaak draait inmiddels erg goed en ik heb elk jaar de omzet nog weten te plussen t.o.v. het eerdere jaar.
De mix tussen diverse soorten leveranciers biedt ons ook de mogelijkheid om nieuwe producten te proberen en onze gasten te verrassen.
Spanish coffee, Irish coffee en French coffee bij een ieder wel bekend! Maar kent u de Fryske koffie al? Wellicht nog onder de 'oude' naam Dokkumer Koffie? De Fryske koffie is weer terug van weggeweest alleen in een nieuw jasje! Probeer deze heerlijke koffie variatie eens, u zult er geen spijt van krijgen!
Serveer jij jouw gasten het beste water? Met MADE BLUE maak je van kraanwater lekker gekoeld plat en bruisend bronwater tegen lagere inkoopkosten, terwijl je voor elke liter die je serveert 1.000 liter schoon drinkwater beschikbaar maakt in ontwikkelingslanden. Dat is nog eens water met een goed verhaal!
Hot2Home™ is de eerste echte oplossing voor het bezorgen van friet. Een totaal concept dat bestaat uit de twee elementen.
Bekijk online onze meest recente acties en aanbiedingen!
OP=OP zomeractie: € 1000 extra korting! Deze zomer krijgt u extra € 1000,- netto korting op de DV 80.2. Let wel op: OP=OP!