Calvin Choi over de alles onder één dak formule van Market33 in Amsterdam. Een plaats voor jonge en startende foodconcepten!
Vanaf het eerste idee voor een foodhal (een jaar of 4 geleden) had ik de naam ‘Market’ al in mijn hoofd als naam. De url www.market.nl was echter al bezet, dus besloot ik het huisnummer 33 (van het adres Claude Debussylaan 33) erachter te plakken.
Market 33 staat voor kwaliteit en variëteit in food & drinks – alles onder een dak met een positieve vibe. We werken met relatief jonge, startende food concepten die gerund worden door enthousiaste foodies. De voornaamste reden voor ons om een pop-up ruimte te bieden waar startende ondernemers hun food concept kunnen testen aan de breed publiek. Ook in onze barren geven we jonge, startende drankmerken de kans en ruimte om zich te bewijzen. Verder is ook het gebied (de Zuidas) waarin we gehuisvest zijn, een zakelijk district met kantoren en bedrijven, niet te vergelijken met andere gebieden.
Nee, ik heb eigenlijk nooit de ambitie gehad om de horeca in te gaan. Het is een samenloop van omstandigheden en toevalligheden geweest dat ik Market 33 ben begonnen. Hiervoor heb ik jarenlang in de reclame & advertising gewerkt.
Het verantwoordelijk zijn voor alle facetten waar een onderneming mee te maken heeft. En dan met name het uit handen geven van verantwoordelijkheden – je kan als een persoon namelijk niet alles doen (en dat moet je ook niet willen). Maar het vertrouwen dat andere mensen taken ook goed kunnen uitvoeren is wel een tijdje moeilijk geweest.
Ja, ik wil dat alle bezoekers worden behandeld zoals ikzelf behandeld zou willen worden – vrolijk en welcoming. Dat iedere centimeter in de zaak schoon is, dat alle stoelen recht staan, dat de kaarsen en decoratie op de tafels kloppen. Maar ook dat de administratie klopt, dat personeel netjes uren doorgeeft, dat er over eventuele problemen ook gesproken kan worden, en heel belangrijk, waar kunnen we verbeteren.
Alle gasten moeten bij ons weggaan en aan hun collega, vriend, vrouw of buurman willen vertellen dat ze bij Market 33 zijn geweest, omdat ze lekker hebben gegeten in een fijne omgeving.
Hopelijk groeien wij mee met de Zuidas. Dit gebied is namelijk razendsnel aan het ontwikkelen en Market 33 wil mee groeien met de mensen die er werken, wonen, doorheen reizen en willen ervaren (bijv. toeristen). Dat betekent dat Market 33 ook moet ontwikkelen als een locatie waar deze groepen willen zijn.
Denk aan je cappuccino en breakfast to-go, lunch met collega’s, uitgebreid zitten met je kinderen in de speelhoek, borrelen na werk, afspreken met je vrienden die (al dan niet) in de buurt werken, meedoen aan de wekelijkse pubquiz, of een tafeltje eerste rang reserveren voor het optreden van de favoriete band.
Food: That’s Amore, Grizzl, Oishii Sushi, Hello Vietnam, Pita Queen, Siam Corner, Bowls & Buns, Everything on a Stick, Joan’s Ribs.
Drinks: Brand, Oedipus, Helport, Lowlander, Charitea, Lemonaid, Fritz Kola, Stooker Coffee, Senza Tea
De dagelijkse dingen. Hoe wordt ik aangesproken in de supermarkt, waar kijk ik naar als ik op staat loop, wat valt mij op als ik ergens koffie drink. The little things – waar krijg ik een glimlach van op mijn gezicht. Dat gebruik ik weer voor Market 33.
Probeer jezelf altijd als bezoeker voor te stellen: hoe zou jij als bezoeker dingen ervaren? Als je zelf tevreden zou zijn, dan zal de gemiddelde gast dat ook zijn.
En houd vast aan je visie. Alle ondernemers krijgen dagelijks (goedbedoelde) adviezen, maar laat je niet gek maken hierdoor en houd vast aan je plan (maar neem uiteraard de goede dingen wel mee).
Meer informatie: www.market33.nl
Ben jij ondernemer en pak je het net even iets anders aan dan de rest? Stuur een mailtje naar redactie@horecanieuws.nl en wie weet... sta jij de volgende keer in The Hotspot!
Er zijn meer aanbieders van waterkoelers maar die werken vaak met langdurige contracten terwijl je bij ons elk gewenst moment kunt stoppen. Doordat wij een goed doel zijn en dat ook heel groot op ons glaswerk staat, is er geen discussie meer met de gast over de prijs voor het water.
Werk vanuit je passie, het zit niet altijd mee. Als je op je passie zit hou je het vol, anders loop je er op leeg.
Toen ik de zaak heb overgenomen heb ik een stuk aangebouwd en daarin ben ik weer een à la carte restaurant begonnen.
Spanish coffee, Irish coffee en French coffee bij een ieder wel bekend! Maar kent u de Fryske koffie al? Wellicht nog onder de 'oude' naam Dokkumer Koffie? De Fryske koffie is weer terug van weggeweest alleen in een nieuw jasje! Probeer deze heerlijke koffie variatie eens, u zult er geen spijt van krijgen!
Serveer jij jouw gasten het beste water? Met MADE BLUE maak je van kraanwater lekker gekoeld plat en bruisend bronwater tegen lagere inkoopkosten, terwijl je voor elke liter die je serveert 1.000 liter schoon drinkwater beschikbaar maakt in ontwikkelingslanden. Dat is nog eens water met een goed verhaal!
Hot2Home™ is de eerste echte oplossing voor het bezorgen van friet. Een totaal concept dat bestaat uit de twee elementen.
Bekijk online onze meest recente acties en aanbiedingen!
OP=OP zomeractie: € 1000 extra korting! Deze zomer krijgt u extra € 1000,- netto korting op de DV 80.2. Let wel op: OP=OP!