Wolter de Bes van CASPAR

maandag 28 januari 2019

Onze leveranciers zijn:

Hanos
Naar leveranciersovericht

Voor een deel van onze gasten zijn we onderdeel van hun dag of ritueel; dit kan zijn voor de dagelijks koffie met krant, maar ook voor een lekker biertje met vrienden na het sporten of een zakelijke meeting.

Kan je jouw horeca onderneming beschrijven?

CASPAR is een echt stadscafe; een moderne variant op het klassieke bruine cafe. Een plek waar de hele dag door de zaak meegaat met het moment; koffie met een krantje of wat lekkers, lunch, borrel, diner en dan natuurlijk weer borrelen!

Wat maakt jouw zaak uniek?

CASPAR is modern ingericht, maar voelt toch heel vertrouwd aan. We halen plezier uit het leveren van kwaliteit in gastvrijheid en producten.

Wat zijn de reactie van bezoekers / gasten?

Voor een deel van onze gasten zijn we onderdeel van hun dag of ritueel; dit kan zijn voor de dagelijks koffie met krant, maar ook voor een lekker biertje met vrienden na het sporten of een zakelijk meeting. Maar nieuwkomers zijn soms verrast door wat we te bieden hebben. Vanuit de keuken veel verse, biologische producten en vanachter de bar een origineel assortiment met bijvoorbeeld zelf gebrouwen bieren en een eigen gin.

Wat zijn jullie ervaringen: wat werkt er wel en wat werkt er niet goed? Tips voor andere ondernemers?

Wat voor ons werkt is duidelijk aangeven wat je gasten mogen verwachten en daar dan aan voldoen, of, beter nog: overtreffen.
Schep echter geen valse verwachtingen en pretendeer niet iets te zijn wat je niet kan bieden. Blijf dicht bij jezelf!

Wat zou je andere ondernemers als tip willen meegeven om nog beter te ondernemen?

Kijk naar mogelijkheden en benader alles positief. Er komen soms tegenvallers op je pad, maar met een andere blik kan dit ook mogelijkheden opleveren.

Een open houding in je omgeving (bijvoorbeeld door actief deel te nemen aan wijkplatforms, ondernemersverenigingen etc.) levert niet alleen een mooi netwerk op, maar ook zorgt het dat je op tijd op de hoogte van veranderingen bent (of zelfs kan sturen) en het verhoogt je ‘gun-factor’.

Met welke leveranciers werk je samen en zijn toeleveranciers?

Mijn groot handels zijn de Hanos en Heineken. Daarbuiten werk ik met veel kleinere drankenhandels en voor de keuken met de lokale (en veelal biologische) slager, bakker, vishandel en patisserie.

Onze slager is De Groene Weg Jacco Folkerts, de Visbroertjes verzorgen onze vis, het brood komt van Bakkerij Tom van Otterloo en ons gebak komt van Patisserie Christiaan. Al deze leveranciers zitten op de Steenstraat om de hoek van CASPAR.

Wij brouwen onder de naam Brouwerij CC samen met Dennis Kort van Oldskool Brewery en stoken onze gin met hulp van Bart van Eaglesburn Distillery.
Onze likeuren komen rechtstreeks van Wynand Fockink en het leeuwendeel van ons gedistilleerd assortiment van Bresser & Timmer.
Voorts komen diverse drankenhandels langs voor onze ruime selectie speciaal bier: Peeman Dranken, Drankenhandel Degen, Fam. Van Bieren, Nico Elings, Van Essen Bierservice, Interbeer, Olskool, enz. enz.

De koffie komt van Smit & Dorlas.

Waarom juist met deze leveranciers?

Kwaliteit en, bij Hanos en Heineken, breed assortiment en gemak.

Cafe Meijers was een Heineken-locatie toen ik het overnam en zo is de samenwerking begonnen. Bij CASPAR hebben we meerdere partijen uitgenodigigd, maar uiteindelijk viel de keuze toch op Heineken Groothandel; prijsstelling en assortiment gaven, buiten de goede samenwerking van de jaren ervoor, de doorslag. Assortiment en prijsafspraken waren ook de belangrijkste drijfveren om voor de Hanos te kiezen.

Waar kunnen andere horeca ondernemers jou mee helpen?

Alle horeca die ik bezoek, van waardeloos tot uitstekend, geeft inspiratie en leermomenten (bijvoorbeeld door zelfreflectie).

Ik bezoek enkele malen per week bedrijven; dus dat wordt een wel erg lange lijst!
Gisteren was ik bijvoorbeeld in een zaak waar ze met de muziekkeuze in mijn ogen de plank totaal missloegen (het was een soort nietszeggende liftmuziek die totaal geen eer deed aan het cachet en de prijsstelling van het bedrijf) terwijl ik afgelopen zaterdag wederom positief verrast werd door de vakkundige en persoonlijke (op de juiste manier amicale) service in een kleiner cafe waar we vervolgens ook gegeten hebben.

Meer informatie: www.caspar.nu

CASPAR
Elly Lamakerplantsoen 2
6822 BZ Arnhem
(t) 026-8403524

Wil jij iedere maand weten wat je gemist hebt aan leuke interviews met horeca ondernemers? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief en volg onze facebookpagina voor direct updates!

Ook interessant

Productnieuws

Aanbiedingen